Heerlijk weekend naar Kruger

27 april 2014 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Op zaterdag zijn we (Lisa, Wilma, Dineke en ik) om 5:00u richting “Nelspruit” gegaan. Joris ging helaas niet mee (spelbreker), zijn moeder is namelijk ook dit weekend aangekomen en hij ging met haar reizen. Na ongeveer 4u te hebben gereden zijn we dan eindelijk aan de panorama route begonnen, dit is een route langs de bergen met vele mooie uitzichtpunten.  Als eerst zijn we bij de “Blyde River canyon” gestopt waar we van de adembenemende uitzicht hebben kunnen genieten en natuurlijk veel foto’s hebben kunnen maken. Vervolgens zijn we doorgereden naar de bekende “Potholes” dit zijn gaten die door het water in de rotsen zijn veroorzaakt en wat nu een prachtig effect geeft. Na veel te hebben genoten van de prachtige plekjes hebben we onze reis vervolgd naar Nelspruit, waar we een appartementje hadden gereserveerd voor ons vieren voor de komende twee dagen. Eenmaal daar hebben we onze spullen gedropt en zijn we in het winkelcentrum wat gaan eten, hierna zijn we maar al te snel terug naar het appartement gegaan, we waren namelijk volledig uitgeput van al het rijden en natuurlijk het vroeg opstaan.

Op zondag zijn we rustig opgestaan en zijn we rond 09:00u richting de “Pezulu Tree lodge”  gegaan, hier hadden we een game drive (safari) geboekt om 14:30u maar aangezien het meer dan 3u rijden was hebben we besloten om op tijd te vertrekken en rustig aan te doen, aangezien de wegen hier niet optimaal zijn. Natuurlijk waren we er veel te vroeg aangekomen, het bleek een stuk dichterbij te zijn, we hebben er ong. twee en een half uur over gedaan, dus hebben we daar lekker gerelaxt. Rond 14:30u zijn we door een pick-up opgehaald en naar de “Thornybush game reserve” gebracht, hier zijn we overgestapt in een echte safari jeep en kon de zoektocht naar de dieren beginnen. We waren met een groep van 8 personen, wij vieren, twee meisjes uit Canada en een stel uit Duitsland, we hebben het heel gezellig met elkaar gehad. Onze gids genaamd Robert was een echte avonturier en heeft ons constant door de beste routes (of road) naar de dieren gebracht. Zo hebben we dus een hele kude buffels (meer dan 200)  kunnen zien, een groep leeuwen en een grote groep neushorns, dus 3 van de big five, verder hebben we ook nog verschillende kudu’s, impalas, zebra’s en giraffen gezien. Ook hebben we er nog van de prachtige zonsondergang kunnen genieten. Hierna moesten we natuurlijk nog een heel stuk terug naar Nelspruit rijden, maar het was het helemaal waard. Wat hebben we toch een leuke dag gehad (en wederom vermoeiend).

1. Luiza:
    5 mei 2014
    HAGATA Geniet ervan de aventuurlijk tijd die je daar nog hebt!!!!!!

Maar komt snel terug!!!!!!kusjes